Încă de la 4-6 luni când începe procesul de diversificare a alimentaţiei, bebeluşul are nevoie de fructe şi legume constant în regimul său alimentar. Uneori micuţii sunt mofturoşi încă de mici, formându-şi gusturi în materie de mâncare. Mulţi copii cresc fără a avea  în alimentaţia lor fructe sau legume. Părinţii au de furcă în a face mâncarea cât mai atractivă pentru cei mici, astfel încât să includă toate alimentele necesare unei creşteri armonioase.

O soluţie ingenioasă pentru „a-i păcăli” pe cei mici cu diferite fructe şi legume sunt smoothie-urile. Acestea pot include o multitudine de fructe, legume, chiar şi lactate în unele cazuri. Pentru cei mici este ideal ca aceştia să primească fructe de sezon, fiind evitate cele cu potenţial alergen precum căpşunile sau kiwiul până la vârsta de un an, un an şi jumătate. Cele mai bune fructe pentru prichindeii ce au între şase luni şi un an sunt: piersicile, caisele, merele, portocalele, cireşele, afinele, strugurii, pepene roşu şi galben cu condiţia ca acestea să fie proaspete. Smoothie-urile sunt şi o bună modalitate pentru a-i introduce celui mic în alimentaţie fructe noi.

Noi vă recomandăm urmatoarele 2 reţete uşor de preparat acasă pentru cei mici:

Smoothie de banane şi coacăze

De ce aveţi nevoie:

- jumătate de banană mică

- 3 linguriţe de coacăze

- un sfert dintr-un iaurt

Mod de preparare:

După ce aţi spălat foarte bine coacăzele adăugaţi toate ingredientele intr-un blender şi mixaţi până când compoziţia devine cremoasă şi omogenă.

 

Smoothie de piersici şi portocale

De ce aveţi nevoie:

- o piersică

- jumătate de portocală

- 2 linguri de iaurt

Mod de preparare:

Se spală foarte bine piersica şi se pune într-o sită deasupra unui vas cu apă care clocoteşte. Se acoperă totul cu un capac şi se lasă pentru 10 minute la aburi. Se taie piersica în bucăţele cu tot cu coajă şi se pune într-un blender. Se adaugă sucul de la jumatate de portocală şi două linguri de iaurt. Se mixează totul până devine omogen şi cremos.